Koepelbridge

Op donderdag 2 maart vond op Golfclub Driene een golf-bridge wedstrijd plaats waar behalve Driene, de Sallandsche en de Twentsche Golfclub ook De Koepel participeerde.

Elk team bestond uit 6 paren: dus een mooie bijeenkomst voor 48 spelers.

’s Middags werd er 9 holes gegolfd. Het werd een buitengemeen fraaie lentedag. De baan bleek goed geprepareerd.

De spelvorm was Greensome, stableford. Het best presterende koppel was Wil Leopardi met Gerard Broekman (23 stableford punten). De tweede plaats was ook voor een Koepel koppel: Alfred Agteres met Alice Tulp ( 20 pnt).

Tijdens de Borrel en het diner waren er geen punten te verdienen. Na een prettig Indische maaltijd werden er 6 rondes gebridged.

Na 24 spellen bleek dat het bridgetoernooi een eclatante overwinning was voor Cees Rommers en Piet Brok. Deze blind date pakte voortreffelijk uit. De combinatie van ervaring, intelligentie, accuratesse en een klein beetje geluk maakte dat zij met een monsterscore van 67,50% (zevenenzestig en een half procent!) zegenvierden. Ook de tweede plek in deze bridgelijn werd bezet door een Koepel koppel.

De beste overall score viel toe aan Cees en Piet (1ste plek bridge/ gedeelde 6de bij golfen).

Runner up in de totaalstand werden Gerard Broekman en  Wil Leopardi (8ste/1ste).

Een fraaie 4de plek was er voor Alice Tulp en Alfred Agteres ( 9de/2de).

Ook de zesde plek werd bezet door een al jaren met elkaar spelend duo van de Koepel.

Conclusie: een mooie wedstrijdvorm. Goed georganiseerd. Terechte overall winnaar en 4 van de 1ste 6 plekken werden bezet door De Koepel. Behalve een fraaie beker mogen we ook als dank volgend jaar deze wedstrijd organiseren.