Speelmogelijkheden rondom wedstrijden

ALGEMEEN:

Er zijn vaak mogelijkheden om te spelen, óók terwijl er een wedstrijd is.

Informatie daarover vindt u op de website onder ‘baanbezetting’, in E-Golf4U (bij wedstrijden van de groepen en van de WeCo) en u kunt eventueel contact opnemen met het secretariaat.

Tijdens een wedstrijd is het in ieder geval zo, dat u wordt geacht de dienstdoende marshal en/of wedstrijdleiding te vragen waar u kunt starten, vóórdat u gaat spelen.

Er worden regelmatig wedstrijden georganiseerd op Golfclub de Koepel, zoals:

• De wedstrijden in het kader van de NGF (competitie).
  • De wedstrijden van de Wedstrijdcommissie.

De baan kan verhuurd zijn aan derden (bedrijven, organisaties, greenfees), waardoor de baan of tee 1 soms gesloten kan zijn voor een dagdeel.

Tijdens deze wedstrijden:

Bij wedstrijden die starten vanaf hole 1 wordt de 1e tee een half uur voor aanvang van de wedstrijd gesloten. Deze blijft gesloten tot een kwartier nadat de laatste flight is vertrokken. Eventueel wordt nog een zogenaamde bufferflight ingevoegd.

Bij een matig deelnemersveld is hole 10 op dat moment geopend. Deze wordt ongeveer een kwartier voor doorkomst van flight 1 gesloten.

Bij een shotgun wedstrijd wordt in principe gestart van hole 1 t/m 9, maar als het aantal deelnemers erg groot is, kan de commissie (in overleg met de dienstdoende marshal) besluiten meer holes te gebruiken.

Alle spelers die niet deelnemen aan de wedstrijd, dienen 15 minuten voor aanvang van de wedstrijd de baan te verlaten. Niet-deelnemers kunnen bij de dienstdoende marshal of bij de wedstrijdleiding informeren naar de speelmogelijkheden.

Wedstrijddeelnemers hebben standing, wat inhoudt dat zij voorrang hebben bij de afslag en bij doorkomst op hole 1 en 10.

Hoelang duurt een wedstrijd?

De duur van een wedstrijd is afhankelijk van onder andere: de grootte van het deelnemersveld; de wedstrijdvorm; de vorm van de dag van spelers; de vaardigheid van de spelers; de conditie van de baan; de weersomstandigheden. Een richtsnoer is dat een 2-bal 3,5 uur, een 3-bal 4 uur en een 4-bal 4,5 uur duurt. Tel daar de sluitingstijden van de tees bij op, en u heeft een aardige inschatting wanneer de baan weer geheel vrij is.

Groepen

Naast de bovenstaande wedstrijden zijn er door de week een aantal vaste groepen die gebruik maken van de baan:

• De Toppers
    • Dinsdag vanaf 16.30 uur vanaf mei tot en met augustus, in april en september vanaf 16:00 uur.
  • EGGS
    • Woensdag vanaf 09.00 uur vanaf april tot en met oktober.
    • Woensdag vanaf 09.30 uur vanaf de 1e week van november tot en met de laatste week van maart.
  • Koepelaars
    • Woensdag om 17.00 uur vanaf mei tot en met augustus, in april en in september om 16:30 uur.
  • D ’Hooghe Heeren
    • Vrijdag vanaf 15.00 uur vanaf april tot en met september. Van oktober tot en met maart om 10.00 uur.
  • Rabbits
    • Van maart tot en met oktober op zaterdag vanaf 14.30 uur, vanaf november tot en met februari op zaterdag vanaf 13.30 uur. 1 x per maand, 9 holes wedstrijd, afwisselend op 1e negen en 2e.

Wanneer hole 1 en/of hole 10 weer vrij is voor de niet-deelnemende leden is na te zien in de baanbezetting in E-Golf4U.

Standing voor deze groepen bij het starten met een shotgun:

Deze groepen hebben Standing op de afslagplaats, vanaf de starttijd tot 10 minuten daarna. Spelers die niet bij de groep horen mogen ritsen op hole 1, als zich daar geen flight bevindt én als op hole 18 de achterliggende flight nog niet heeft afgeslagen. De flights hoeven op hole 1 dus niet te ritsen als ze aansluiting hebben met de flight voor hen.

MDS
Naast de genoemde wedstrijden, wordt de competitie Matchplay During the Season
(MDS) gedurende het hele seizoen gespeeld.
De flights zijn herkenbaar aan de oranje vlag die zij bij zich hebben. U wordt geacht deze
flight door te laten zodra dat mogelijk is.