9 & Wine commissie

Jolanda Oude Hendrikman         0652410822

Wedstrijdverslagen 9 &wine

Onze doelstelling:

De doelstelling van 9 & Wine is om jonge, werkende vrouwen een gezellige sportieve avond te bieden door middel van een 9-holes wedstrijd met na afloop een gezellige borrel.

Hiermee staan we achter het beleid van de Nederlandse Golf Federatie (NGF) om meer vrouwen aan het golfen te krijgen. 9 & Wine is bedoeld voor werkende vrouwen in de leeftijd tussen ongeveer 36 en 60 jaar met een handicap lager dan 48. De organisatie van 9 & Wine kan hierop uitzonderingen maken.

Wedstrijdseizoen:
Het wedstrijdseizoen loopt vanaf april tot en met september. We spelen vanaf ongeveer 18.30 uur, dit zal in de maanden april en september wat eerder zijn i.v.m. de invallende duisternis.

Doelgroep:

Inschrijving:

Inschrijving gaat via E-golf 4-u. Deze inschrijving sluit op de dinsdag voor de wedstrijd om 20.00 uur. Spelers moeten zichzelf inschrijven en na afloop van de wedstrijd hun eigen score invoeren. De wedstrijdleiding bepaalt de indeling en heeft altijd gelijk als het om (toepassen van) regels, uitslag of alle andere zaken gaat.

Wedstrijdvorm:

Elke eerste donderdag van de maand wordt er een ‘funwedstrijd’ gespeeld, de andere donderdagen is de spelvorm stableford met handicapverrekening. De flights worden, zoveel als mogelijk, gemixt ingedeeld in flights van 3.

Tijdens de competitie wordt er een ranglijst bijgehouden. Voor deze lijst tellen de beste 10 resultaten van het seizoen. Degene met de tien beste scores wordt de 9 & Winer van het jaar. Bij gelijke eindstand kijken we naar de laagste handicap.

Elke wedstrijd wordt er gespeeld voor de dagprijs, deze wordt tijdens de borrel uitgereikt.

Inschrijfgeld:

Het lidmaatschap van 9 & Wine voor 2024 bedraagt €25,- Het lidmaatschap geeft recht op deelname aan alle wedstrijden voor het klassement en de prijsuitreiking. Spelers die willen meespelen met 9 & Wine om te kijken of het wat voor hen is, kunnen maximaal 1 keer op proef meedoen en betalen € 5,-. Indien zij alsnog vaker mee willen doen moeten ze lid worden van 9 & Wine en de rest van het inschrijfgeld (€ 20,-) voldoen. Introducees betalen de greenfee én € 5,- inschrijfgeld. De gelden worden gebruikt voor de dagprijzen en de eindprijzen.

Het inschrijfgeld graag vóór 1 april van het lopende jaar overmaken op rekeningnummer NL57RABO 0368890805 t.n.v. M. Zuur e.o. o.v.v. 9 & Wine.

Doorloopsnelheid

• Belangrijk punt is de doorloopsnelheid door de baan. Iedereen (lees elke flight) wordt geacht binnen 1 uur en 52 minuten door de baan te gaan.
  • Indien spelers tijdens de wedstrijd een bal niet direct kunnen vinden, dient men de eerstvolgende flight door te laten, waarna men kan gaan zoeken. Als je achteropraakt op de
    flight voor je, is het gewenst de speelsnelheid te verhogen. Als je één hole op de flight voor je bent achter geraakt, ben je verplicht de flight na je door te laten.
  • Kun je geen punten meer halen, dan pak je de bal op.

Aanmelden:

Lijkt je dit ook wat? Meld je dan aan via info@golfclubdekoepel.nl onder vermelding van jouw naam, mobiele nummer, handicap en geboortedatum. De wedstrijdleiding neemt vervolgens contact met je op.

Heb je vragen of wil je meer informatie? Bel of app dan gerust met de organisatie van 9 & Wine:

Lydia Wijnstra                           0614627510

Anita Hobert                             0620768919