Maandbekers

(WEDSTRIJD-)REGLEMENT MAANDBEKERS 1, 2 en 3 2024

De maandbekers 1 en 2

Bestaan uit 6 wedstrijden van 18 holes vanaf mei t/m oktober.

Maandbeker-winnaar

De Maandbeker wordt toegekend aan de beste speler van Maandbeker 1 en van Maandbeker 2.

Er is dus 1 klassement voor dames en heren gezamenlijk per Maandbeker.

Bij de Maandbekerwedstrijden gespeeld op Golfclub de Koepel worden er per wedstrijd ook punten toegekend voor het Maandbeker klassement. Per Maandbeker 1 en 2 krijgen de 6 hoogst geëindigde spelers:

8 punten voor de winnaar en vervolgens de 2e 6, 3e 4, 4e 3, 5e 2 en 6e 1 punt.

De Maandbeker 1 en 2 -winnaars van Golfclub de Koepel krijgen de beschikking over een gereserveerde parkeerplaats op Golfclub de Koepel totdat de volgende Maandbeker wordt gespeeld. De laatste winnaar in oktober mag deze parkeerplaats t/m de nieuwjaarsreceptie gebruiken.

Na de nieuwjaarsreceptie zijn de parkeerplaatsen voor de speler die in het voorafgaande jaar de meeste punten in de Maandbekerwedstrijden heeft verzameld tot het moment dat de eerstvolgende Maandbeker wordt gespeeld.

De winnaars worden gehuldigd op de nieuwjaarsbijeenkomst.

Puntentoekenning voor Golf(st)er van het Jaar voor leden van Golfclub de Koepel te verdienen voor zowel dames als heren afzonderlijk én alleen voor Maandbeker 1. De punten kunnen behaald worden in de volgende Maandbeker 1 wedstrijden:

• Maandbeker 1. juni (zaterdag 5 juni)

Gelijke scores worden gelijk gehonoreerd.

• Maandbeker 1 (zondag 10 oktober)

Gelijke scores worden gelijk gehonoreerd.

Puntentoekenning voor de Koepel Challenge voor leden van Golfclub de Koepel te verdienen voor zowel dames als heren tezamen én alleen voor Maandbeker 2. De punten kunnen behaald worden in de volgende maandbeker 2 wedstrijden:

• Maandbeker 2 (zaterdag 5 juni)

Gelijke scores worden gelijk gehonoreerd.

• Maandbeker 2 (zondag 10 oktober)

Gelijke scores worden gelijk gehonoreerd.

2ball-Competition (alleen op Golfclub de Koepel)

Tijdens Maandbeker 1 (alleen Maandbeker 1) kan men zich inschrijven à € 2,- voor de 2ball-Competition. Van de opbrengst worden ballen gekocht. Deze worden verdeeld over diegenen die een “2ball maken, dat wil zeggen een birdie op een par 3, een eagle op een par 4 of een albatros op een par 5. Als er geen “2ball” wordt gemaakt, verloot de wedstrijdleiding de ballen onder de deelnemers aan de 2ball-Competition van Maandbeker 1

Maandbeker 1

Wedstrijdvorm: Strokeplay met handicap verrekening

Handicap deelname maximaal 18.0

Maandbeker 2

Wedstrijdvorm: Stableford

Handicap deelname 18.1 – 36.0

Maandbeker 3 – Rabbits

Een stableford wedstrijd over 9 holes, start op hole 1, georganiseerd door de Rabbitcommissie. Handicap deelname 36.1 – 54

MAANDBEKER BELEID (EN ANDERE WEDSTRIJDEN DIE ZIJN INGEDEELD IN 2 CATEGORIEËN)

1. De handicap bij sluitingsdatum inschrijving (meestal 2 dagen voor de wedstrijd) is bepalend voor de indeling in maandbeker 1 of 2.

Als tussen sluitingsdatum inschrijving en starttijd de handicap dusdanig wijzigt dat degene in de andere maandbeker zou moeten spelen, levert dat geen verandering op in de indeling.

Voorbeeld 1: Speler heeft op donderdag bij inschrijving van de maandbeker handicap 18.4 (ingeschreven in maandbeker 2).

Op vrijdag speelt hij /zij een kaart en zijn/haar handicap zakt naar 17.9.

Speler blijft dan in maandbeker 2. Mocht deze speler bijvoorbeeld 1e worden in maandbeker 2 dan ontvangt hij/zij de punten voor de Koepel Challenge.

Voorbeeld 2: Speler heeft op donderdag bij inschrijving van de maandbeker handicap 17,9 (ingeschreven in maandbeker 1).

Op vrijdag speelt hij /zij een kaart en zijn/haar handicap stijgt naar 18,1.

Speler blijft dan in maandbeker 1. Mocht deze speler bijvoorbeeld 1e worden in maandbeker 1 dan ontvangt hij/zij de punten voor Golf(st-)er van het Jaar.

2. Als bij sluitingsdatum inschrijving blijkt dat hij/zij in de verkeerde maandbeker is  ingedeeld zal hij/zij door de WECO handmatig worden overgeplaatst naar de juiste maandbeker.