Koepelaars wedstrijdleiding

Bob Wester

Wedstrijdverslagen Koepelaars

Koepelaars 2024

De Koepelaars is een herencompetitie die gespeeld wordt op de woensdagavond van 6 april 2024 tot en met 18 september 2024. De doelstelling van deze groep is om competitief golf te spelen met een gezellig diner ter afsluiting. In april, augustus en september starten we om 16.30 uur, gedurende de andere maanden om 17.00 uur.

Deelname
Deelname staat open voor alle mannelijke leden ouder dan 21 jaar van Golfclub de Koepel, in het bezit van een exacte handicap van 22.0 of lager. Leden jonger dan 21 jaar worden alleen toegelaten na toestemming van het bestuur van de Koepelaars. Alléén Koepelaars met handicap 18.0 en lager doen mee voor het eindklassement. Wel doet iedereen mee voor de dagprijzen. Voor de hogere handicappers is dit een mooie manier om toch mee te kunnen doen, en zo hun handicap te verlagen.

Alle wedstrijden zijn qualifying. Elke eerste woensdag van de maand wordt er een ‘echte’ strokeplaywedstrijd gespeeld, de andere woensdagen is de spelvorm nettostrokeplay. Tijdens de ‘echte’ strokeplaywedstrijden worden de flights, zoveel als mogelijk, ingedeeld op volgorde van handicap, de overige wedstrijden wordt zoveel mogelijk gemixd in de flights.

Tijdens de competitie wordt er een ranglijst bijgehouden. Voor deze lijst tellen de beste 10 resultaten van het seizoen. Degene met de tien laagste nettoscores wordt de nieuwe Koepelaar van het jaar. Bij gelijke eindstand kijken we naar de laagste handicap. Daarnaast zijn er aparte ranglijsten voor de meeste longest drives, nearies en birdies. De winnaars van deze klassementen ontvangen, evenals de nummers 1 t/m 3 van het algemeen klassement, aan het einde van het seizoen een prijs.

Gezelligheid
Na afloop van iedere wedstrijd gaan wij ervan uit dat een ieder gezellig aanschuift aan de dis voor een drankje en een door onze cateraar verzorgde heerlijke maaltijd. Na de ‘echte’ strokeplaywedstrijd, dus op de eerste woensdag van de maand, is er een (verplichte) gezellige hap, waarbij de eigen bijdrage € 7,50 is.

Tijdens de hap of tijdens het diner worden de dagprijzen uitgereikt. Introducees, mits lid van een andere golfclub, en voldoen aan de handicapeisen voor Koepelaars, zijn natuurlijk van harte welkom (wel greenfee betalen natuurlijk).

Nieuwe & Aspirant leden
Inschrijving en deelname is slechts mogelijk als je bent opgenomen in de ledengroep Koepelaars. Aanmelden daarvoor is mogelijk via arjan.wassink@hotmail.com of telefonisch op 06-30739445. Max. hcp = 22.

Spelregels
Inschrijving gaat via E-golf 4-u.  Deze inschrijving sluit op de dinsdag voor de wedstrijd, uiterlijk tot 17.00uur. Spelers moeten zichzelf inschrijven en na afloop van de wedstrijd hun eigen score invoeren. Daarnaast moet elke speler zich voor de eindcontrole ook inschrijven op de start- en cateringlijst. De wedstrijdleiding bepaalt de indeling en heeft altijd gelijk als het om (toepassen van) regels, uitslag of alle andere zaken gaat.

Kosten
Het lidmaatschap van De Koepelaars voor 2024 bedraagt €50,- Het lidmaatschap geeft recht op deelname aan alle wedstrijden voor het klassement en de afsluitende funwedstrijd met maaltijd en prijsuitreiking. Spelers die willen proberen of meespelen met de Koepelaars wat voor hen is, kunnen maximaal 2 keer op proef meedoen en betalen € 5,- per keer. Indien zij alsnog vaker mee willen doen moeten ze lid worden van De Koepelaars en de rest van het inschrijfgeld voldoen. Introducees betalen greenfee en € 5,- inschrijfgeld. De gelden worden aangewend voor de dagprijzen, de eindprijzen en de slotdag met maaltijd.

Uitje
Het is alweer een aantal jaren geleden dat de Koepelaars een gezellige wedstrijd buiten de eigen club hebben gehouden.  Voor 2024 zal het bestuur kijken naar de mogelijkheden die er zijn om dit opnieuw vorm te geven. Het uitje heeft een eigen begroting (ca €200) en zal opnieuw door Bob worden georganiseerd.

Betaling van contributie a raison van € 50,- UITSLUITEND op naam van Paul Luttikhuis – NL03KNAB0604719094; ; je mag ook via de whatsapp van Paul om een tikkie vragen. Gaarne betaling voor de start van het Koepelaars-seizoen.