Toppers commissie

Wedstrijdverslagen Toppers

De Toppers 2022.

(Opgericht in 1996)

Eens een Topper, altijd een Topper!

Wij nodigen alle vrouwelijke leden van de Koepel van harte uit om met ons de strijd aan te gaan en op een sportieve en gezellige manier de dinsdagavond door te brengen. Wil je proberen of deelname aan de Toppers iets voor je is, dan kun je als proef twee keer voor   € 3,00 per keer meespelen.

Voor wie?

Alle dames die lid zijn van Golfclub de Koepel en in het bezit zijn van WHS 30 of lager, kunnen lid worden van de Toppers. De Toppers zijn herkenbaar aan hun roze outfit.

De doelstelling van deze groep is om elke dinsdag zoveel mogelijk dames bij elkaar te krijgen, die samen een sportieve wedstrijd willen spelen. Daarbij gaat het in eerste instantie om het spel, de gezelligheid, maar de prestaties tellen uiteraard ook. Aangezien vrijwel alle wedstrijden qualifying zijn, worden er optimale mogelijkheden geboden om een reële handicap te verkrijgen en/of je handicap te verlagen. Deze competitie is in het verleden in het leven geroepen om ook werkende vrouwen in de gelegenheid te stellen in clubverband hun spel bij te houden, dan wel te verbeteren. Momenteel kan iedereen onder genoemde voorwaarden meespelen.

Ook 9-holes leden kunnen deelnemen aan de Toppers. Zij kunnen meedoen aan alle activiteiten. Er is geen competitie (Order of Merit) voor 9-holes leden.

Starttijden

De Toppers spelen op de dinsdag vanaf april t/m september. In de maanden april en september starten we om 16.00 uur in verband met de vroeg invallende duisternis. In de overige maanden beginnen we om 16.30 uur. De inschrijving via E-Golf4U voor de wedstrijd sluit op maandag om 16.00 uur. De starttijden worden vermeld in de wedstrijden op E-Golf4U.

Op de 1e dinsdag van de maand spelen we Strokeplay met indeling op handicap.  Op de overige dinsdagen volgens het WHS. De indeling is dan willekeurig. De wedstrijdleiding vraagt de spelers om op tijd voor starttijd aanwezig te zijn. Uiteraard spelen we volgen de nieuwe regels, ready golf.

Aan het eind van de competitie wordt de Topper van het jaar gehuldigd. Tijdens de competitie wordt in E-Golf4U een Order of Merit van de 8 beste Toppers bijgehouden. Ook zijn er aparte ranglijsten voor de meeste longest drives, nearies en birdies.

Wij gaan er van uit dat, na afloop van iedere wedstrijd, iedereen gezellig aanschuift voor een hapje en een drankje. In 2021 waren de kosten voor het eten € 13,50 euro. De cateraar zorgt elke week voor een vlees-, vis of vegetarisch gerecht.

Contributie

Het lidmaatschap bedraagt € 35,00 euro per seizoen. Van deze bijdrage worden de eindprijzen (Topper van het jaar en runner-ups) en een groot deel van de kosten van het jaarlijkse Toppers-uitje betaald.

Graag vóór 1 april van het lopende jaar overmaken op rekeningnummer NL92RABO 0356 2536 94 t.n.v. P.K. Bente-Hommes o.v.v. Toppers. Introducees zijn ook toegestaan. Zij betalen behalve de (hospitality) greenfee ook € 3,00 euro inschrijfgeld.