Rabbits wedstrijdleiding

Jan Wiemer
Emie Uyttenbogaart

Rabbit inloopwedstrijden

De Rabbitcommissie organiseert 9-holes-inloopwedstrijden op elke 3e zaterdag van de maand. Deze inloopwedstrijden zijn bedoeld voor iedere beginnende golfer (lid van Golfclub De Koepel) met baanpermissie of een handicap vanaf 36,1 t/m 54. We spelen beurtelings de 1e of 2e 9 holes en starten in principe altijd vanaf de rode tee of de oranje tee.

De inloopwedstrijden bereiden de beginnende golfer voor op het deelnemen aan de clubwedstrijden en maken ze attent op andere groepen binnen De Koepel die wekelijks op bepaalde dagen wedstrijden e.a. spelen en waar men zich bij kan aansluiten, afhankelijk van de handicap. Er worden regels uitgelegd, gewezen op etiquette, Q-kaarten gelopen, kortom, het is een educatieve golfbijeenkomst en het bestuur wil dan ook dat de Rabbits ongestoord hun rondje kunnen lopen. Het is overigens niet zo, dat leden die het niet lukt onder handicap 36,1 te komen niet meer welkom zijn bij de Rabbitwedstrijden. De Rabbitcommissie beoordeelt per geval tot wanneer een lid, met een hcp<36.1, nog als Rabbit mag meespelen.

Sinds een aantal jaren zijn de inloopwedstrijden ook voor nieuwe leden met een lagere handicap dan 36,1. Zij lopen een tijdje mee om de baan verder te leren kennen. Ook kunnen zij op die manier andere (nieuwe) leden van de Rabbitgroep leren kennen. We sturen maandelijks een uitnodiging aan alle Rabbits, ook met handicap < 36,1.

We spelen Qualifying van april t/m oktober, start 14.30 uur.  November t/m maart spelen we non-qualifying met starttijd 13.30 uur. In de winterperiode worden verschillende wedstrijdvormen gespeeld. Er lopen/spelen het hele jaar begeleiders van de Rabbitcommissie mee om onderweg tips of andere uitleg te geven. De Rabbitcommissie bestaat uit totaal + 10 leden.

Na afloop volgt er een prijsuitreiking en ’s zomers is er de mogelijkheid om aansluitend daaraan iets te eten via een arrangement met de cateraar. Veelal zal het voorstel bij de inschrijving voor de deelnemers gereedliggen.

Als de Rabbits starten op de holes 1 t/m 9, kunnen de overige leden gebruik maken van de holes 10 t/m 18 en bij het starten op de holes 10 t/m 18, kunnen de overige leden gebruik maken van de holes 1 t/m 9.

Indien gewenst kunt u meer informatie verkrijgen via een e-mail bij de voorzitter: Henk Meier,

henk-meier@hetnet.nl

wedstrijdverslagen Rabbits