Clubkampioenschappen Matchplay 2024

Het wedstrijdweekend zit er op. Voorafgegaan door een volle week waarin door drie heren flights een voorronde is gespeeld om mee te kunnen doen in het hoofdschema.

Voor de dames waren er onvoldoende opgaves voor de voorronde.  Daar zijn we meteen begonnen met de 1/8 finales op zaterdag.

Zaterdag begon droog en zonnig maar later op de dag kwam er steeds meer wind tot aan bijna stormkracht.  Dat heeft bij de ¼ finales wel een rol gespeeld.  Veel ballen werden opgepikt door de wind om vervolgens onvindbaar in het hoge gras van de rough te belanden (tot erger).

Desalniettemin waren er bij de meeste flights weinig verschillen in de handicaps waardoor de einduitslagen veelal slechts 1 of 2 slagen waren.

Uiteindelijk waren het bij de vrouwen en mannen toch de spelers met de laagste handicaps die overbleven in de halve finales die op zondagmorgen werden gespeeld.

Ook nu weer gestart in de zon maar gedurende de dag afgewisseld met af en toe een bui.

Wederom gemeende complimenten van spelers en wedstrijdleiding voor de baancondities.

Einduitslag:

Halve finales:

Emilie Smit tegen Doortje Grunder:  1 up na 19 holes voor Emilie Smit

Erna Landkroon tegen Heidi Dekker: 5 up 4 te gaan.

Ryan Jack tegen Rogier de Kleine: 2 up 1 te gaan

Erik Timmerman tegen Sven Weustink: 3 up 2 te gaan

Finales:

Emilie Smit tegen Erna Landkroon: 2 up 1 te gaan

Erik Timmerman tegen Rogier de Kleine: 2 up 1 te gaan.

Emilie is daarmee voor de 15e keer clubkampioen Matchplay geworden in de afgelopen 33 jaar. De eerste keer in 1991. Ze heeft elk jaar dat ze heeft meegedaan ook in de finale heeft gestaan.

Erik is voor de 7e keer Matchplay kampioen geworden.  De laatste keer in 2019.

De “jeugd” komt bij de dames en heren steeds dichterbij. Zoals het hoort.Alle deelnemers bedankt voor jullie wedstrijddeelname.

De winnaars van HARTE GEFELICITEERD.

Tot volgend jaar op de CK Matchplay De koepel 2025.