Maandbekers 1 en 2 , dd 9 juni 2024

Eigenlijk is er niet zo veel te vertellen over de maandbekers. Zowel bij MB 1 als 2 waren er teleurstellend weinig deelnemers: 13 en 15 deelnemers.
Over de uitslag is ook niet zo veel te vertellen, zij het dat voor de kritische lezers wel weer wat te mopperen valt. In e-golf wordt de zuivere bruto uitslag (strokeplay) niet vermeld. Dat wordt omgerekend naar WHS. We gaan kijken of we daar iets aan kunnen veranderen.
Veel spelers hadden last van de wind en het hoge gras. Aan het eerste kunnen we niets doen maar het maakt het golf wel spannend. Eigenlijk is het hoge gras ook iets waar we voorlopig mee moeten leren leven. De greenkeepers zijn al begonnen met maaien maar het groeizame weer en het gebrek aan mankracht maken dat wij er mee moeten leren leven.
We raken een boel ballen kwijt maar dat is geen reden om met drivingrange ballen te spelen. Dat is onreglementair en niet netjes. Ik stel voor om op zoek te gaan naar lakeballs (Twente Golf of marktplaats).

De uitslag:

MB1
Erik Schott 84-67
Remko Platenkamp 71/91
Erwin Muskee 71/84
Zij nog vermeld dat de winnaar de eerste 9 in 37 slagen speelde en 2 birdies maakte.
In totaal werden er 4 birdies gemaakt.

MB 2
Tineke Zwaga 36 stbl.
Martin Nijmeijer 35 stbl.
Er werd 1 birdie gemaakt.

Niet veel leden hebben gezien dat er zich een klein spektakel afspeelde. Vier mannen speelde een strokeplaywedstrijd om de “green jacket”. De caddiemaster had gezorgd voor echte witte overalls voor de 4 caddies van Rick Hessing, Tom Kamperdijk, Jim Jager en Dirk Jan van Heun.
Het zal niemand verbazen dat Rick deze wedstrijd heeft gewonnen.
Het diner voor de deelnemers zal worden verzorgd door Jim in de vorm van een BBQ.
Een aardige voorbereiding op het echte werk, lijkt me