Verslag Carrouselwedstrijd 29 september 2024

Afgelopen zondag organiseerde de weco de jaarlijkse carrousel wedstrijd. Dat was de tweede “pretwedstrijd” in korte tijd en wederom was de belangstelling groot. Dan is het organiseren van de wedstrijden een dankbare taak.

Het was onverwacht mooi weer en de schade aan de baan na wederom overvloedige regenval was te overzien. Daarnaast maakten we kennis met onze “nieuwe” vijver. De vijver is in de afgelopen periode leeg gepompt, voorzien van een niet doorlatende laag bentoniet en weer opgevuld met water. Voor uw informatie: de vijver is na deze actie geen meter groter geworden maar spelen vanuit de (droge) hindernis behoort nu tot het verleden.

De wedstrijdcommissie dacht er goed aan te doen de marshal kar rond te laten rijden en, indien nodig, de mensen te manen tot aansluiten. Maar …. de stemming was goed!

De wedstrijdvorm verdiende wat uitleg en het was voor sommigen lastig om in het ritme te komen. Dat zal ook wel de oorzaak zijn van minder goede scores.

Het gold niet voor het winnende team. Herman Hessing had een paar kanjers om zich heen verzameld, hen voorzien van een nieuwe uitrusting om de teamgeest een extra duwtje te geven en met succes. Zij kwamen binnen met 142 slagen en een netto score van 137. Overigens leuk om te zien dat je met hcp -6.0 ook gewoon een bogey maakt om hole 12.

Dat het helemaal niet uitmaakt of je een ervaren/goede golfer bent bleek uit de scores van de nummers 2 en 3. Zij hadden resp. 192 en 193 slagen nodig met een hcp van resp. 50 en 47.

De volledige uitslag leest u op de website

1. Herman Hessing, Derk Jan van Heun, Rick Hessing, Pieter Stenfert, Thom Hoetmer en Kiet van der Weele
  2. Saskia Lagerveen, Mirjam van Erkelens, Wieb Lageveen, Martin Schoenmaker, Marieke Bos en Marcel Bos.
  3. Gerrie Wellen, Ton Liebrand, Chris Dijkhuis, Arne Ouwehand, Roos Neuteboom en Marianne Verhoeff

Van de 102 deelnemers waren er 21 gasten en gezien het feit dat er geen greenfee betaald hoeft te worden is dat aantal misschien een beetje weinig. Dat kan dus volgend jaar anders.

Rest ons nog de catering te danken voor een lekkere en gezellige hap na afloop.