Verslag Clubkampioenschappen Strokeplay 24 en 25 augustus

Afgelopen weekend werden weer de Strokeplay Kampioenschappen gespeeld op onze geweldige baan.
De omstandigheden voor een mooie strijd waren prima, het weer was uitstekend, hoewel het zaterdagmiddag in de 2e ronde met name voor de heren door de hoge temperatuur wel een grote slijtageslag was voor lijf en leden.

De deelname bij de heren was 17 spelers , en bij de dames slechts 5 speelsters. Teleurstellende aantallen !
De WeCo hoopt toch echt dat de deelname aan deze wedstrijd, zowel bij de heren, als zeker natuurlijk ook bij de dames, volgend jaar groter zal zijn !

De strijd om het kampioenschap 2024 was er niet minder om.

Bij de heren waren er na dag 1 nog 4 spelers die heel dicht bij elkaar stonden en allen nog een kans hadden op de overwinning.
Ruben, Evert, Patrick en Erik stonden binnen 6 slagen van elkaar. Dat beloofde een mooie strijd te worden op de zondag.
Op de eerste 9 holes op zondag hielden de 4 heren elkaar goed in evenwicht , maar op de slot 9 wist uiteindelijk Evert Bosch de beste score binnen te brengen.
Hierdoor wist hij zijn leiderspositie na dag 1 om te zetten in het Clubkampioenschap Strokeplay 2024 Heren !

De uitslag :
1. Evert Bosch 239 slagen
2. Patrick Hekkert 243 slagen
3. Erik Timmerman 245 slagen
4. Ruben Dijkhuis 249 slagen
5. Arjan Nijen Twilhaar 255 slagen

Bij de dames moest, spijtig genoeg, Henni Nijmeijer tijdens de zaterdag ronde geblesseerd afhaken en bleven nog slechts 4 speelsters over.
Na dag 1 stond Erna 5 slagen voor op haar naaste achtervolgsters Toos en Doortje.
Op zondag, daar winnaar Ans, wist Erna deze voorsprong vast te houden en kon zij zich tot Clubkampioen Strokeplay 2024 Dames laten kronen.

De uitslag :
1. Erna Landkroon 191 slagen
2. Doortje Grunder 196 slagen
3. Toos Geurtse 197 slagen
4. Ans te Wierik 201 slagen

Kort en goed , het waren 2 geweldige leuke dagen ! En nogmaals, we hopen dat er volgend veel meer spelers en ook vooral speelsters, zullen deelnemen.

Langs deze weg , dank aan Rob Landkroon voor de mede-wedstrijdleiding, Hans Geurtse voor het spotten op 1 en Emilie en Erna voor de administratieve afhandeling van de scorekaarten.

Ik wil nog wijzen op de CLUBKAMPIOENSCHAPPEN SENIOREN die plaats zullen vinden in het weekend 21 en 22 september.
Er wordt op beide dagen een ronde gespeeld en de beste bruto score , dus zonder handicapverrekening, is de winnaar !

Voor het eerst is ook de categorie 65+ toegevoegd voor spelers die op 1 januari 2024 de leeftijd van 65 bereikt hebben.
Zowel de dames als de heren spelen in deze categorie van de RODE tee
( overigens mogen 65 plussers natuurlijk ook inschrijven in de 50+ categorie, maar niet in beide …..)
Bij de 50+ categorie spelen de dames van ROOD en de heren van GEEL.

Dus …… schrijft u zich allen in, hoe meer deelnemers des te leuker en gezelliger wordt het dat weekend.

Namens de Wedstrijdcommissie,
Anno Hart