IJsemmer 3 – 29 januari 2023

Onder twijfelachtige omstandigheden, het was bar koud, kwamen 33 deelnemers aan de start.

Het is iedere keer weer bijzonder dat de natuur en de greenkeepers zorgen voor een prima bespeelbare baan inclusief zomergreens. Het mag wel eens gezegd worden. Al het snoei en kap werk zorgen er voor dat we ook in de toekomst gevrijwaard worden van schimmels en kale plekken.  Tegen de mollen is vooralsnog geen kruid gewassen. Dat zulke mooie, kleine beestjes zo te keer kunnen gaan.

De reden voor een aparte mannen / vrouwen prijs is dat de mannen het voordeel hebben van een kortere baan (t.o.v. de zomerbaan). Vier mannen speelden onder hun hcp waarbij Herman Dommerholt er uitsprong met 31 slagen netto (42 bruto) ; 2e was Dieke Smit met 32  slagen (45 bruto) . 9 van de 19 mannen speelden lager of gelijk aan hun hcp!

Bij de vrouwen was Annie Harink de beste met 36 slagen netto (50 bruto) en Marianne Verhoeff werd 2e met 37 slagen netto (54 bruto).

De beste bruto scores waren voor Arjan Wassink (42) en Emilie Smit (45).

De neary (op hole 11) was voor Jan Oldejans.

De prijzen waren bescheiden. Voor de nummers 1 was er de ijsmuts en de 2e prijs was een doosje lustrumballen. Dat laatste zal dit jaar vaker gebeuren want de weco is een goede afnemer van de door de lustrumcommissie uitgegeven lustrumballen. Overigens zijn ze net als de lustrumwijn te koop in de shop.

Wederom dank aan de catering die er met haar lekkere hapjes toe bijdroeg dat er een gezellige nazit was.

Volgende week ijsemmer 4: regenboogwedstrijd. Je speelt 6 holes van geel, 6 holes van oranje en 6 holes van rood. De wedstrijdleiding geeft de kleur van de afslag aan.