Verslag maandbeker 1 en 2 van juni 2023

Het was jammer dat er te weinig belangstelling was voor maandbeker 3. Vaste regel is dat zich tenminste 10 leden hebben opgegeven of het moment dat de inschrijving sluit. In over leg met de Rabbitscommissie is vrijdag besloten dat er geen wedstrijd werd georganiseerd voor die categorie.

Maandbeker 2 moest vroeg aan de bak maar dat weerhield niemand er van om met prachtige scores binnen te komen. Dat kon ook haast niet anders want niet alleen het weer hielp mee maar de baan lag er prachtig bij. Een deel van de rough was al “klantvriendelijk” gemaaid en dat scheelt ook veel ballen zoeken of zelfs verloren ballen.

Er van uitgaande dat je redelijk tot goed speelt als je gelijk of meer dan 30 stablefordpunten hebt, waren er 14 van de 24 deelnemers succesvol. Slecht 5 deelnemers lukte het om minder dat 100 slagen (vlg het WHS systeem!) op de scorekaart te zetten. Dat is dan weer niet zo goed.

Bijzondere vermelding in deze is de “birdie” op hole 12 van Katinka Heeroma.

De uitslag:

1. Huub Smit 42 stablefordpunten – parkeerplaats+bon+fles lustrumwijn
  2. Dennis Kamp 42 stablefordpunten – bon+lustrumballen
  3. Ronny Uiterwijk 42 stablefordpunten – bon

Het resultaat op de 2e 9 holes was bepalend voor de uiteindelijk ranking.

De nearies waren voor Els Boomkamp en Bernard Rolloos.

Bij Maandbeker 1 had zich geen veelvoud van 3 ingeschreven en dus werd gestart met 2 2-ballen. Ondanks de ruime buffer was het toch wachten op problemen. Helaas! De heren hebben de koppen bij elkaar gestoken en zijn na hole 7 als 4-bal verder gegaan. Dat ging een stuk beter.

De weco gaat met huiswerk de toekomst in want er moet een oplossing voor gevonden worden voor wachten.

We zeiden het al – de baan was mooi en de greens waren voor Koepel begrippen snel. Dat bleek wennen want in tegenstelling tot maandbeker 2 is er gewoon slecht gespeeld (met uitzondering van de winnaars).

1. Evert Bosch 70/76 – parkeerplaats+bon+fles lustrumwijn
  2. Erna Landkroon 71/85 – bon+lustrumballen
  3. Erik Timmerman 73/76 – bon

De nearies waren voor Erna Landkroon en John Wessel.

De beste bruto score was 76 (Evert en Erik) en Erna Landkroon (85).

Vergeet niet voor aanvang van het lustrumfeest loterij ballen te kopen.