Wedstrijdverslag Cross Country 22 oktober 2023

Kris kras door de baan, van de tee van deze hole naar de green van een andere hole. Er zijn heel veel combinaties. Johan Ligtenberg, Pasquale Dekker (beide winnaars van vorig jaar) en Arjan Wassink hebben dit jaar een hele mooie route uitgezet.

Onder fantastische weersomstandigheden gingen 54 deelnemers de baan in. Vanwege de grote hoeveelheid regen de dagen daarvoor was er hier en daar wel wat tijdelijk water in de baan en de fairways waren wat zachter dan normaal en deels geprikt, vandaar dat we hadden besloten om te plaatsen op de kortgemaaide gedeeltes in de baan.

De Cross Country wedstrijd is een uitdagende wedstrijd, speel je verstandig of ga je er gewoon voor? Altijd lastig…. Soms pakt het goed uit, maar het kan ook een totaal drama worden. Sommige deelnemers oefenen hier het hele jaar voor. Velen vinden dit de mooiste wedstrijd van het jaar en dat was ook wel te zien aan de deelname. Dit jaar waren 14 holes uitgezet en een extra onderdeel, bierpulchipping. Proberen te chippen door gaten in een groot houtenbord. De verschillende gaten stonden voor verschillende punten en wie de meeste punten chipte had gewonnen. Rinus van Zanten had de meeste punten: maar liefst 75 punten.

Ook waren er neary’s en een leary uitgezet, voor dames en heren. Dit is de uitslag.

• Neary dames hole 6: José Plischke
  • Neary heren hole 6: Edwin Paassen
  • Neary dames hole 12: Pasquale Dekker
  • Neary heren hole 12: Han Wessels
  • Leary dames hole 13: Pasquale Dekker
  • Leary heren hole 13: Max van der Heijden

Uitslag Cross Country wedstrijd:

Dames:

1. Fenny Ponsteen
  2. Pasquale Dekker
  3. Lyonne ter Avest

Heren:

1. Herman Dollekamp
  2. Hans Loohuis
  3. Ton Liebrand

Fenny en Herman nogmaals gefeliciteerd. Wij wensen jullie veel succes bij het bedenken van de route van de Cross Country 2024.

De Weco