Wedstrijdverslag Nieuwjaarswedstrijd

Kan de wedstrijd wel of niet doorgaan? Gelukkig kregen we in 2021 te al horen dat golfen in januari 2022 gewoon doorgang kon vinden. Helaas kon de nieuwjaarsreceptie niet doorgaan, maar de Nieuwjaarswedstrijd wel. Maar wordt het een 2-ball, 3-ball of 4-ball, wat gaat het worden…? In deze tijd is veel onzeker. Spelvorm stableford individueel of toch een Superball? Het laatste is het geworden: 2-ball superball.

36 Leden, 9 flights, hebben op 9 januari 2022 wellicht hun eerste golfswing en/of wedstrijd voor 2022 geslagen en/of gespeeld. Wij als, wedstrijdcommissie, gaan er van uit dat er nog vele gezellige wedstrijden volgen in 2022. De weeromstandigheden waren eigenlijk perfect, niet té koud, het was droog en af en toe een zonnetje! Tussendoor werden we getrakteerd op een regenboog.

Bij binnenkomst waren de leden enthousiast en hadden ze een mooie en gezellige middag gehad. De scores waren heel goed en het werd tevens een hele spannende strijd. Wie zou de Nieuwjaarswedstrijd winnen en welk team was perfect op elkaar ingespeeld? De uitslag is als volgt:

1. Erwin Muskee en Tineke Zwaga, netto 31 slagen.
  2. Trees Oldejans-Rikhof en Emilie Smit, netto 32 slagen.
  3. Erna Landkroon en Arjan Haveman, netto 32 slagen.
  4. Gretha Harbers en Bernard Rolloos, netto 32 slagen.
  5. Alice Tulp en Leonie Moorman, netto 32 slagen.

Jan Braakhuis en zijn team van Salute willen we bedanken voor het heerlijk glaasje champagne en de hapjes to-go!

Zondag 16 januari wordt de eerste IJsemmer gespeeld. IJsemmer 1 is een 9 holes wedstrijd, individueel stableford. Hopelijk mogen wij jullie dan weer begroeten!