Clubkampioenschappen Matchplay 2022

In al die jaren dat ik mee heb gedaan aan dit toernooi, was er altijd wat. Tijd, rulings, indeling, teleurstelling of te hoog gespannen verwachtingen.
Om deelname te stimuleren zijn ook al diverse pogingen gedaan en leek vorig jaar het instellen van een voorronde tegen par en « verliezers ronde » m.n. voor de heren de oplossing. Dit jaar was weer alles anders. 19 mannen en 5 vrouwen! Misschien was het niet handig om het kamp.sch. te plannen zo vlak na de competitie.
3 mannen besloten zich na de voorronde terug te trekken. Helaas, als ze dat eerder hadden bedacht was er ruimte geweest voor een 1/8 finale.
In afwachting van de starttijden voor de middag ronde hebben we ons gebogen over de snelheid van de greens: bijna 7! maar wel mooi groen en geen hobbels.
Zondag speelden nog 6 flight op een prachtige bijna windstille golfdag.
De finales beloofden spannend te worden. Anno en Wim speelden de verliezers finale, Rogier en Erik de heren finale en Erna en Emilie de dames finale.
Andere jaren waren er wel wat meer toeschouwers maar zij die er waren konden leuke wedstrijden volgen.
De winnaars waren Wim, Rogier en Emilie.
Zij werden toegesproken door Rinus van Zanten die de hoop uitsprak dat er volgend jaar weer veel deelnemers zijn: meedoen is belangrijker dan winnen.