Een enerverende dag

De vooruitzichten waren ronduit slecht: het zou de hele dag regenen en laat op de dag zelfs gepaard gaan met onweer. De code geel of rood was nog net niet genoemd.

Toch gingen voor Maandbeker 1, 2 en 3 respectievelijk 15, 18 en 16 deelnemers van start. Thuisblijvers hadden weer geen gelijk: het was een prachtige golfdag en het ging pas regenen toen iedereen  in zijn auto zat op weg naar huis.

De uitslagen waren verrassend. De winnaar van Maandbeker 2, Kevin Sodikromo, werd op hole 18 opgewacht door vrouw en kinderen. Het leek wel of zij het af hadden gekeken van de tour.

De tweede en derde plaats waren voor Ceciel Dijkstra en Cisca Peters (beide 34 stablefordpunten). Kevin bracht een mega score binnen van 45 stablefordpunten en zijn handicap zal dus drastisch worden gecorrigeerd. Volgende keer Maandbeker 1?!.

Toen ik na het indelen op vrijdag met Tom Kamperdijk een koffie dronk, vertelde hij dat hij bij de Koepelaars goed had gespeeld en “er zin in had”. Hij ging er dus positief in en dat resulteerde in een level par: 70/61.

Jasper Kuiper werd 2e met 81/61 en ook hij hoopt aan het eind van het jaar single hcp-er te worden. Het zit er in. Manna Wessel hield de eer van de familie hoog met 92/72.

Het spreekt voor zich dat de bruto score eveneens naar Tom ging. Beste vrouw was Erna Landkroon (88)

Maandbeker 1 en 2 zorgden voor verrassend mooie winnaars. Maandbeker 3 deed daar niet voor onder. Jitse de Boer won met 24 stablefordpunten (hcp 41.4). Tweede was Detlef de Wals (19) en derde Mercedes Pruano Gomez (18).

Het is leuk dat ook de 9-holes Maandbeker 3 wedstrijd zo goed bezet was. Tijdens de prijsuitreiking  maakte Hennie vd Duin melding van de positieve ontwikkeling getuige ook de komende rabbits wedstrijden die zelfs volgeboekt zijn.

Ondanks of dankzij de vele regenval en de goede zorg waren de greens prachtig: er werden in totaal 12  birdies gemaakt waarvan Tom er “4” voor zijn rekening nam.

Denk aan het repareren van de pitchmarks!

Twee leden hadden zich opgegeven voor de wedstrijd maar kwamen niet opdagen (no show). Bij navraag bleek dat zij zich vergist hadden in de dag. De eerste gedachte is dat ze gelukkig niet tegen een boom zijn gereden of de hoofdkraan was gesprongen maar gewoon dom en jammer voor de flightgenoten. Volgende keer dus even goed kijken en in de agenda zetten.