Laatste maandbekers 2022 gespeeld

Op zondag 9 oktober werden onder werkelijk prachtige, zonnige omstandigheden de maandbekers 1, 2 en 3 van oktober gespeeld die zowel meetelden voor het maandbeker klassement, alsook bij maandbeker 1 voor het klassement golfer van het jaar.
Dit was de laatste maandbeker van 2022.

Samen met de Twentsche en de Sallandsche wordt er weer gesproken om ook in 2023 weer een 3-tal gemeenschappelijk Maandbekers te organiseren op de 3 banen.

Ondanks het feit dat de omstandigheden super waren , zon, weinig wind en een geweldige baan, vielen de scores ietwat tegen.
De spanning in de maandbeker 1 en 2 was er niet minder om. In de uitslag lag het veld bovenin heel dicht bij elkaar.
Na deze wedstrijd kon ook het totaal klassement vastgesteld worden van de 3 maandbekers die meetelden voor de MB1 en MB2 en het klassement van de 6 MB 3 wedstrijden van 2022.

Uitslag Maandbeker 1 – 26 deelnemers :
1. Anno Hart                  Netto 71 slagen
2. Arjan Haveman          Netto 72 slagen
3. Evert Bosch               Netto 72 slagen

Winnaar eindklassement MB 1 :
Arjan Wassink

Uitslag Maandbeker 2 – 25 deelnemers :
1. Els Boomkamp         38 stableford
2. Huub Smit               37 stableford
3. Iet van Ommeren    36 stableford

Winnaar eindklassement MB 2 :
Ex aequo Els Boomkamp en Frank Lammerink

Uitslag Maandbeker 3 ( 9 holes) – 12 deelnemers
1. Jorrit Uiterwijk           23 stableford
2. Ronny Uiterwijk          19 stableford
3. Hans Nijhuis               16 stableford

Winnaar eindklassement MB 3 :
Hans Nijhuis

De volgend wedstrijden in oktober zijn de Lest Best , meetellend voor het klassement Golfer van het jaar , op zondag 16 oktober.
Op 23 oktober wordt de traditionele Cross Country wedstrijd georganiseerd dit jaar met als wedstrijdleiding de winnaars van vorig jaar Arjan Wassink en Dieke Smit. Het zal weer een uitdagend parcours gaan worden ……

Namens de WeCo
Anno Hart