Verslag IJsemmer 4

Regenboog – ijsemmer 4

Toen we om 11.00 uur op de golf de woodpeckers  en Heren 1 spraken, hadden zij het over een fantastische golfochtend: wintergreens, opteeen op de fairways, ijzel en bevroren grond. Ideaal voor een mooie score! en vooral ook mooie foto’s op facebook.

De wedstrijdvorm (regenboog) was nieuw: 6 holes van geel, 6 holes van rood en 6 holes van oranje. Vooral die laatste was voor sommigen van ons een zoektocht. Hoe vaak hebben zij al over de tegels gelopen zonder zich te realiseren dat dit de thuisbasis is van een beginnende golfer.

Dat deze wedstrijdvorm veel eerlijker zou zijn als je het speelt in zomercondities (met een echte gele tee) moge duidelijk zijn.

De baancondities waren, zoals eerder vermeld, verrassend. Het bijzondere is dat de winnaars van de dag hier niets van merkten. De afslagen bereikten record-lengtes, de “chip and run” stopte naast de vlag en iedere meterput viel. Ik was in de gelukkige omstandigheid dat ik het zag gebeuren.

De uitslagen

Het is al gezegd, de baan in wintercondities is een cadeautje voor de heren. Het is te ingewikkeld om dit in korte tijd te compenseren met een hcp correctie dus vandaar de ludieke oplossing een heren- en een damesuitslag.

Tevens nieuw was de start met het noteren van de scores zoals straks gehanteerd wordt met het nieuw WHS. Voor velen was het wennen en er zal wel eens een foutje zijn gemaakt maar we gaan er altijd van uit dat de beste golfer wint, ook  nu!

1. Johan Harink 57 (bruto 85)
  2. JeffreyKlaarwater 58
  3. Frans ter Beke 52

1. Truus Bakker 58 (bruto 88)
  2. Manna Wessel 62
  3. Annie Harink 65

Tijdens al de ijswedstrijden tot nu toe is er maar een lid die hcp >36.0 heeft en dat terwijl de wedstrijd open staat voor iedereen tot 54.0. Je moet er wel snel bijzijn want de volgende ijsemmers lopen alweer vol.

Broodjes worst met zuurkool, zonder zuurkool, zonder worst, met mosterd, met ketchup, bruin broodje, kaasbroodje …. alles was lekker!