Wedstrijdverslag ijsemmer 2

Verslag ijsemmer 2

Alweer een volle bak: niemand bedacht zich toen hij/zij zondagochtend naar buiten keek en een dun wit laagje sneeuw zag. De gekleurde ballen werden van stal gehaald evenals petten en wanten. Een echte ijsemmerwedstrijd.

De wedstrijdleiding had toch ingeschat dat men zo snel mogelijk klaar wilde zijn en zette op het laatste moment de wedstrijdvorm om in matchplay. In theorie kan je dan op hole 10 klaar zijn.

Dat laatste is niemand gelukt alhoewel gezegd moet worden dat 8 / 7 (Wilfred Pierik tegen Ruud Koetsier) en 7 /6 (Trees Oldejans tegen Chris Lemmens en Heidi Dekker tegen Jan Oldejans) wel in de buurt kwamen van grote halen gauw thuis.

Bij 5 van de 28 flights viel de beslissing wel op hole 9/18.  4 Dames dachten hun kansen te vergroten door “van geel” te spelen maar alleen Ingrid kon haar extra slagen verzilveren (maar zij speelt altijd van geel!). Niet alle heren konden voordeel halen uit het feit dat hun baan zoveel ingekort is. 6 dames wisten hun mannelijke partner te verslaan.

De baan was nat: het was dus oppassen geblazen voor glibberpartijen. Het is wel belangrijk dat we nu onnodige beschadiging aan de baan moeten voorkomen maar de mensen die het weten kunnen hebben ons gerustgesteld met de mededeling dat de baan bij groeizame weer snel herstelt.

Het shoarma broodje bij de turn was een lekkere verrassing. Ik ben benieuwd wat we volgende week krijgen.

De ijsemmerwedstrijden mogen zich verheugen in een enorme belangstelling. We moeten ons wel strikt aan de aantallen houden i.v.m. de gereserveerde starttijden.

Volgende week (9 holes strokeplay) is alweer volgeschreven en voor ijsemmer 4 zijn nog 20 plaatsen beschikbaar. De wedstrijdvorm voor ijsemmer 4 is “regenboog”. D.w.z. dat je 6 holes van geel, 6 holes van rood en 6 holes van oranje speelt.

Wedstrijdleiding ijsemmerwedstrijden.