Verslag KingsCup en KingsBowl

Het is alweer een paar dagen geleden maar competitie en achterstallig onderhoud in huis en tuin maakten dat het verslag van de kingscup en -bowl nu pas in de maak is.

Deze wedstrijd is de eerste qualifying strokeplay/stableford wedstrijd van het seizoen. Er mocht niet geplaatst worden en de uitslag telt mee voor de golfer/ster van het jaar competitie en de Golf Challenge. Kortom voor velen aanleiding om mee te doen en gelukkig ook weer nieuwe gezichten.

Velen van de deelnemers gaven de wedstrijd een oranje tintje: truien, petten, pruiken, vlaggen etc. Als “kers op de taart” had de weco gezorgd voor oranje tompoezen.

De niet zo lekkere oranje bitter werd vervangen door oranjebitter met prosecco: iets beter maar nog steeds geen aanrader!

In beide categorieën deden 30 deelnemers mee. De Cup startte van 1 en de Bowl van 10 en mede dankzij wat ingevoerde buffers liep het als een trein. Voor de statistiek: de laatste deelnemers kwamen ongeveer tegelijk binnen.

De winnaars van de Cup waren Arjan Wassink (81-67), Mechel Kemp (84-70) en Davy van Lienden (91-70). Er werden 6 birdies gemaakt.

De winnaars van de Bowl waren Johan Harink (40 punten), Marian Vaneker (39 punten) en Alex Bailey (39 punten). Er werden 2 birdies gemaakt.

De voorzitter bracht een toast uit op ZM, de winnaars kregen de opgepoetste bekers en bonnen en Mechel Kemp dankte de wedstrijdleiding en complimenteerde de greenkeepers voor een prachtige baan en greens die steeds mooier werden.