Wedstrijdverslag Clubkampioenschappen senioren strokeplay 2022.

De clubkampioenschappen senioren is een strokeplay wedstrijd (zonder handicapverrekening) over 2 rondes: 18 holes op zaterdag en op zondag. Op zaterdag gingen 6 dames en 15 heren van start onder ideale weersomstandigheden. Zonnetje, een briesje en een heerlijke temperatuur.

Bij binnenkomst waren er de nodige prachtige scores genoteerd. Bij de dames kwam Emilie Smit binnen met 79 slagen, gevolgd door Toos Geurtse met 83 slagen en Mechel Kemp met 86 slagen.

Bij de heren kwam Ruben Dijkhuis binnen met een fantastische ronde van 74 slagen, op de voet gevolgd door Stef Krommedijk en Han Meijerink met 77 slagen.

Dat beloofde voor de tweede ronde op zondag een spannende strijd te worden. Bij doorkomst werden er door deze en gene al mooie scores genoteerd. Vol spanning werd er door iedereen uitgekeken naar de aankomst op hole 18. Wie oh wie, zou de winnaar of winnares zijn? Hieronder is de volledige uitslag:

Clubkampioenschap senioren strokeplay dames:

1. Emilie Smit, totaal van 165 slagen.
  2. Mechel Kemp, totaal van 170 slagen.
  3. Toos Geurtse, totaal van 172 slagen.

De beste netto score bij de dames over 2 rondes is Henni Nijmeijer met netto 141 slagen.

Clubkampioenschap senioren strokeplay heren:

1. Ruben Dijkhuis, totaal van 151 slagen.
  2. Han Meijerink, totaal van 158 slagen.
  3. Stef Krommedijk, totaal van 160 slagen.

De beste netto score bij de heren over 2 rondes is Stef Krommedijk met netto 135 slagen.