Wintertraining voor spelers met een hogere handicap.

Op 3 november werd in een stampvol clubhuis het startsein gegeven voor het opzetten van een wintertraining. Het betrof een initiatief van de commissie Groei in samenwerking met de Technische Commissie, enthousiast ondersteund door het Bestuur. Een eerder verzonden mail had velen met een handicap tussen de 30 en 54 nieuwsgierig gemaakt.

Alexander Renders, teammanager Sportparticipatie bij de NGF, hield een inleiding met als titel Samen Trainen. Door het initiëren van deze avond voelde hij dat onze golfclub een sportief beleid voert, met als doel om alle leden van de golfclub te boeien, te binden en te behouden. In zijn presentatie merkte hij op dat het samen trainen in de voetbal/ hockey/ tennis wereld heel gebruikelijk is maar dat dat helaas geen usance is in de golfwereld.

Samen trainen heeft als doel om beter te presteren: trainen is leuk als je er plezier aan beleeft!

In een historisch overzicht beschrijft hij hoe het Pyramide model op golfclub De Dommel geleid heeft tot een participatie van 50% van alle leden in één of ander trainingscarrousel!

De handicap’s zijn verlaagd maar minstens zo belangrijk: het spelplezier en het clubgevoel is vergroot.

Om te kijken of zo’n programma ook mogelijk is op de Koepel, inventariseerde hij daarna de wensen van de aanwezigen aan de hand van de volgende vragen (Wat is voor jou de ideale trainingsfrequentie? 1 keer per week – 1 keer per 2 weken – Maandelijks; Wat is voor jou de ideale duur van een training? 30 minuten – 60 minuten – 90 minuten; Wat is voor jou de ideale periode voor het trainingsprogramma? Winter – Zomer – Jaarprogramma; Welke onderdelen zou je graag willen trainen? (meerdere antwoorden mogelijk) Putten – Chippen – Pitchen – Bunker – Swing – Baantraining/course management; Wat is de ideale trainingsdag?) De wensen leken zeer divers.

Hierna kreeg Garry Jack het woord. Garry dankte alle aanwezigen voor hun positieve grondhouding en zal de antwoorden op de vragen bestuderen. Hij zal op korte termijn een flyer rondsturen voor zijn KEY programma. KEY betekent Keep Educating Yourself. Het wordt in eerste instantie een wintertraining. In zijn flyer zal hij ons informeren over frequentie, duur en aantal van de training, en de data van de trainingen. Aan de training hangt een prijskaartje. Het bestuur van de Koepel onderkent het belang van deze trainingen en biedt de eerste 100 deelnemers een reductie aan van 20 euro.!

Alexander ging naar huis met een mand vol Bolletje producten en Garry met hoofdpijn om op korte termijn een goede informatieflyer rond te sturen. De leden gingen opgewekt naar huis in afwachting van Garry’s voorstel

TeCo/Com Groei.