ALV neemt voorstel VRS en nieuwbouw Driving Range aan.

Tijdens de goed bezochte extra algemene ledenvergadering (59 leden in persoon, 26 leden middels machtiging, dus 85 geldige stemmen) is bij acclamatie het bestuursvoorstel om het VRS-systeem te installeren in een volledig vernieuwde driving range aanvaard.

Het wordt een gebouw van 2 etages met 2 x 10 afslagplekken. Henk de Olde heeft de plannen nader toegelicht en vragen beantwoord. Er zullen nog veel details moeten worden uitgewerkt, zoals de vraag of er naar de bovenverdieping een trap komt, een lift of een helling of enige andere wijze om trolleys mee naar boven te nemen.

Penningmeester Gerrit Westenberg heeft uitvoerig toegelicht waarom de plannen, met een begrote netto-investering van € 314.600, uit de beschikbare financiële ruimte van onze vereniging gefinancierd kon worden, zonder -deze opmerking plaatste hij er nog specifiek bij- de contributie daarvoor te hoeven verhogen. Ook zal nog het hekwerk aan het eind van de driving range opgehoogd worden tot 20m, de maximaal toegestane hoogte. De kosten hiervan zijn separaat begroot.

De vergadering keurde het voorstel met enthousiasme goed. Henk toonde nog even een “artist impression” van hoe het gebouw ongeveer er gaat uitzien.

Nu de ALV akkoord is kan aan de uitwerking en aanbesteding gewerkt worden. Allereerst zal de welstandscommissie van de gemeente Wierden gevraagd worden met de bouwplannen in te stemmen. Als dat er hopelijk snel en ongeschonden door komt kan het bouwwerk beginnen. Als alles een beetje meezit kan deze winter in de donkere periode al virtueel gegolfd worden met de nieuwe installaties. Herman Hessing zal onder begeleiding van een VRS-stuurgroep  de coördinatie van het uitvoeringsproces ter hand nemen.

Voorzitter Bernard Rolloos sloot de vergadering binnen het uur na aanvang af met de uitnodiging de dorst nog even te lessen op deze mooie zomeravond.