Next Generation 2

Op zaterdag 3 September was het de beurt aan de tweede wedstrijd in de ‘Next Generation’ series, een nieuw concept speciaal gericht op de alsmaar groeiende groep leden in de leeftijdscategorie 16 t/m 34 jaar.

Ondanks de opkomst van 10 deelnemers, mede door timing met andere golf gerelateerde evenementen in de regio, werd er achteraf gesproken over wederom een succesvolle wedstrijd.

De wedstijd werd gespeeld in teams van 2. Om en om moest er worden geslagen waarbij de teams vooraf de keuze hadden welke speler afsloeg op de even holes en welke op de oneven. De uitslag werd berekend aan de hand van het aantal behaalde stableford punten per team. Deze dynamische en vooral leuke spelvorm zorgde er mede voor dat elke speler ongeacht handicap heeft kunnen bijdragen aan de uitslag.

Om 15:00 was het tijd voor de eerste 2 teams om te starten vanaf hole 1, gevolgd door een tweede flight met hierin maar liefst 3 teams. Op deze zonnige zaterdagmiddag werd er indrukwekkend gegolfd waarbij het tot het einde erg spannend is gebleven.

Wat opviel in flight 1 was dat beide teams het voor elkaar wisten te krijgen om een birdie te slaan op de door velen zo gevreesde hole 12. Erg knap mannen! Wat in de 2e flight vooral opviel was dat er tussen de teams over en weer erg veel werd uitgedaagd waarbij men elkaar voorafgaand aan een slag herinnerde aan de vele aanwezige vijvers, bunkers, out of bounds en schuilhutten. Mooi om te zien dat er tijdens indrukwekkende slagen toch veel wederzijds respect getoond werd!

Frank Boswinkel en Dennis Kamp wisten geschiedenis te schrijven door met maar liefst 42 Stableford punten de tweede wedstrijd in de ‘Next Generation’ series te winnen. Op de 2e plaats zijn geëindigd; de gebroeders Mike en Kevin Ruinemans met 41 Stableford punten. De gebroeders wisten hierbij 2 birdies te maken. De 3e plaats was voor Dave Berendijk en Jasper Kuiper met 35 Stableford punten. Erg knap van Dave om tijdens het voltooien van het Golfstart 2 programma al zijn 1e podiumplek in een wedstrijd te behalen.