Rabbit van het jaar 2024.

Zaterdag 19 oktober was de laatste Q-wedstrijd van de Rabbits in het zomerseizoen, waarin ook de beslissing viel van de wisseltrofee “Rabbit van het Jaar”. 36 spelers hadden zich ingeschreven voor deze shotgunwedstrijd over (2e) 9-holes. Er waren nog zo’n 5 kanshebbers voor de titel. Eén van de kanshebbers, Rinus Bekkernens, was helaas verhinderd. De overige eerste 3 in de ranking, Justin de Jong, Peter Koetsier en Mirjam Schot, vertrokken om 14.30 uur vanaf hole 10 in één flight, samen met de begeleider. Het werd een spannende wedstrijd, waarbij hier en daar toch wat zenuwen te bespeuren waren.

Uiteindelijke winnaar werd Mirjam Schot met 101 punten (Best of 5), 2e Peter Koetsier met 96 punten en 3e,  outsider Monique Uiterwijk met 95 punten dankzij een geweldig resultaat (23 stbfd) in deze laatste wedstrijd. Alle 3 kregen een doosje Rabbitballen.

Voorafgaand aan de wedstrijd is naarstig gezocht naar de wisseltrofee, maar die was en is vooralsnog spoorloos. Daarom moest Mirjam het doen met een vervangend exemplaar. We blijven zoeken naar de originele.

Alle deelnemers en begeleiders werden na afloop getrakteerd op bitterballen met dank aan onze penningmeester Marien Rozemuller.

Het was weer een hele geslaagde middag.

Namens de Rabbitcommissie,

Henk Meier, vz.