Verslag laatste maandbekers 2021

De laatste maandbekerwedstrijden 2021 zijn gespeeld onder ideale omstandigheden. Het was om 09.00 uur nog wel koud maar windstil en de zon was in aantocht.

Bij Maandbeker 1 deden 22 leden mee: 20 mannen en 2 vrouwen. Naast het winnen van de maandbeker werd er nog strijd gevoerd om het winnen het klassement maandbeker 1 en de golfer(ster) van het jaar maar de uitslag van deze wedstrijd had geen invloed op de standen.

Er werd niet vlot gespeeld: de lage zon, het natte en soms ook nog hoge gras maakten het volgen van de bal best lastig. Spelers die altijd recht en niet te ver spelen, raken niet zo snel in de problemen en moeten dus wel eens wachten. Het zij zo en mijn advies is “pas je tempo aan”.

Anne Brouwer heeft vooral op het terras moeten wachten want hij startte al om 09.16 uur: leider in het clubhuis heet dat (88/69).

Hoewel Rogier niet tevreden was over zijn spel was het toch voldoende voor een 2e plek en de beste bruto score (77/74). Hennie Nijmeijer werd derde met 96/75 en dat was ook voldoende voor de beste bruto score bij de dames.

Er werden in totaal 7 birdies gemaakt door William, Ruben, Bart Jan, Freddy, Arjan Wass, Derk Jan en Erwin.

In Maandbeker 2 speelden 21 deelnemers. Ondanks de buffer na maandbeker 1 kwam de wedstrijd moeizaam en vooral ook langzaam op gang. Bellen met de wedstrijdleiding hielp in dit geval niet want die zat niet naast de telefoon. Ik heb later nog wel even gekeken maar ik zag geen oplossing.

Winnares en eeuwige roem was Diny ter Boo (35 punten). Tweede werd Johan Harink (34 punten) en derde was Manna Wessel (33 punten).

Er werden 2 birdies gemaakt door Diny, Pasquale en Ruud.

De volledige uitslag is te vinden in e-golf!

Volgende week is de lest best wedstrijd: de laatste q-wedstrijd die misschien niet qualifying is in verband met het groot onderhoud van de baan (prikken en bezanden van de fairways).