Verslag Maandbekers d.d. 3 augustus 2024

Afgelopen zondag werden de maandbekers gespeeld. Als je alle maandbekers bij elkaar optelt deden er 38 deelnemers mee (waarvan het grootste aantal zich had ingeschreven voor maandbeker 3).

We denken dat men op vakantie is en in nog zonniger oorden aan het oefenen is voor de over 2 weken te spelen clubkampioenschappen strokeplay. Je weet maar nooit.

Er is nog altijd verwarring over het doorlopen, het hebben van standing en het desnoods doorlaten van een sneller spelende flight.
Aan de hand van NGF gegevens is voor ons een maximale doorlooptijd van 1 uur en 50 minuten vastgesteld. Dat moet lukken en als je dat niet redt dan kan het zo maar zijn dat je geen starttijd hebt op hole 10. Daar tegenover staat dat als je binnen 1 uur en 50 minuten loopt, je nog geen starttijd hebt op hole 10. Het is dus een beetje puzzelen!
Deze richtlijn geldt voor alle rondes (2-bal, 3-bal, 4-bal etc.), wedstrijd of feestrondes etc.

Als wedstrijdleiding of marhall heb je dan de onaangename taak om, helaas, iedere keer de spelers op bovenstaande te wijzen en dat is niet alleen omdat zij naar huis wil maar het zijn altijd de spelers achter je die moeten wachten en uit hun speelritme geraken. De spelers voor je komen fluitend binnen en zeggen heerlijk gespeeld te hebben omdat ze zich niet opgejaagd voelden.
Er is ook altijd wat!

Op het terras is gelukkig alles snel vergeven en vergeten en was er ruimschoots tijd voor de sterke verhalen, de birdies en de onvindbare ballen.

De volledige uitslag is te lezen in e-golf maar hieronder een kort overzicht:

Maandbeker 1:
Henni Nijmeijer (hcp 17.4) 89/68
Arsenin Rodriquez (hcp 17.3) 89/69

Beste bruto scores waren voor Evert Bosch (82) en Emilie Smit (85)
Er waren birdies gemaakt door Piet Brok, Dennis Kamp en Evert Bosch.

Maandbeker 2
Marc Vos (hcp 25.9) 40 stabelfordpunten
Nicolette Witberg (hcp 28.5) 37 stablefordpunten

Maandbeker 3
Gea Kuijer (hcp 32.4) 25 stablefordpunten
Ed Koekebacker (hcp 46.1) 21 stablefordpunten.