Ereleden bokaal, Fourballbetterball stableford, 11 mei 2024

Een wedstrijd voor tweetallen. Ieder speelt zijn eigen bal. Per hole telt de beste (netto) score van de twee spelers.
De slagen worden verdeeld volgens de stroke index. Op de scorekaart hoeft alleen de beste netto score te worden genoteerd, op zo’n manier dat duidelijk is welke speler de score maakte. Het team dat de ronde met de meeste stablefordpunten voltooit, is winnaar.
Men moet de bal opnemen indien men het resultaat van de partner niet meer kan verbeteren.

Voor diegenen die deze spelvorm in de goede oude tijd ook speelden was de instructie heel duidelijk. Eens te meer blijkt hoe moeilijk het is om iets goed uit te leggen.
Gelukkig kwamen we er uiteindelijk allemaal wel uit en de terechte winnaars waren. De hcp bepaalde de volgorde.
1 Paivi en Erik Schott 40 stabelfordpunten
2 Ingrid Paalman en Rob Meijer 40 stabelfordpunten
3 Heidi Dekker en Erwin Seinen 36 stabelfordpunten
Toos Geurtse en Emilie Smit deden buiten mededeling mee (37 stablefordpunten).

Het was een prachtige dag en wederom genoten we van een schitterend onderhouden baan. Al de reg en en weinig vorst doen de baan goed (met uitzondering van de bunker op hole 11 maar die gaat toch weg!).
Dat een ijsje in plaats van een saucijzenbroodje beter op zijn plaats was geweest , konden we zo ver van te voren niet inschatten. Z o zijn er altijd verbeterpunten.

Doel van het organiseren van deze wedstrijd is dat wij, ereleden, u allen willen bedanken voor uw instemming om deze eretitel te mogen dragen. De “bokaal” is groot en sterk genoeg om nog jaren mee te kunnen en wij verheugen ons op volgend jaar.

Rinus, Els en Emilie