Vriendinnen dag 11 juni 2024

De jaarlijkse vriendinnen dag bleek weer een schot in de roos: twee weken voor sluiten van de inschrijving was de wedstrijd al volgeboekt.
De wedstrijdformule was superbal. De gastvrouw en haar vriendin sloegen allebei af en beslissen samen met welke bal ze verder gaan. Weer allebei afslaan en zo verder tot de bal is uitgeholed. Het bleek een gezellige formule en de scores waren er ook naar. Het is leuk te constateren dat een nieuwe groep binnen de club opstaat en enthousiast mee doet aan de wedstrijden: de 9&Wine groep had haar clubkleding aangetrokken en ik denk ze daarmee en met de bloemen op de foto wilden.

Voor dat de prijzen zouden worden uitgereikt was er een kort optreden van Fransje Hillenius die voorlas uit eigen werk (Van Afkeer tot Inkeer en Badpak).

Er waren 2 teams met 54(!) stabelfordpunten en 5 teams met 50(!) stablefordpunten. Matching cards (beste score op de laatste 9, 6 of 3 holes) bepaalden wie de uiteindelijke prijswinnaars waren:
1. Team Jolanda Oude Hendrikman/Els Boomkamp 54 stablefordpunten
2. Team Doortje Grundel/Annemarie Oonk 54 stablefordpunten
3. Team Wilma Muller/Dorothee Kroeze 50 stablefordpunten

De beste bruto scrore was voor het Team Emilie Smit/Fransje Hillenius (72 slagen).

De wedstrijdleiding had besloten alleen nearies uit te zetten. Dan hebben alle 96 deelnemers kan op een prijs.
Hole 3 Marieke Swier
Hole 6 Marian Koekenberg
Hole 9 Gerlant van Bergeijk
Hole 11 Anita Hobert
Hole 18 Angelique de Witte

Naast de opstartproblemen vroeg in de ochtend omdat de etiketten niet goed waren uitgedraaid en later op de dag het niet functioneren van de geluidsinstallatie liep alles perfect. Eerlijkheid gebied te zeggen dat de wedstrijdleiding graag had gezien dat echt álles goed gaat. Nu maar hopen dat het schoonheidsfoutjes zijn die niemand heeft gemerkt.

Veel dank zijn we verschuldigd aan Frans ter Beke die foto’s maakte en zorgde dat we allemaal een traktatie kregen tijdens het spelen. Daarnaast heeft hij meegeholpen bij het verwerken van de kaarten en het bepalen van de uitslag.
Natuurlijk is zo’n dag ook geslaagd omdat er goed wordt gezorgd voor de inwendige mens: opgewekt personeel en een geweldig Italiaans buffet.

Tot volgend jaar.

Klik hier voor nog meer foto’s.