Wedstrijdverslag Echt(e)parenbeker 26 mei 2024

Afgelopen zondag stond de tradionele Echt(e)parenbeker op het programma. Een wedstrijd die altijd goed bezocht wordt. De spelvorm was Greensome strokeplay vlaggenwedstrijd. Allebei afslaan, beste bal kiezen en dan om en om slaan. Elk echtpaar kreeg een aantal slagen mee wat gelijk is aan de par van de baan plus de berekende gezamenlijk handicap.

Met gebruikmaking van dat aantal slagen probeerde elk echtpaar zover mogelijk in de baan te komen (elke hole moest afgemaakt worden door de bal in de hole te putten), totdat de slagen verbruikt waren. Dan plant hij of zij de vlag in de baan. Zij die het verste komen zijn winnaar.

26 echtparen startten onder mooie weersomstandigheden. Vanaf het terras konden de eerste echtparen zien wie de slagen nog niet verbruikt hadden en door gingen op hole 1. Spannend, wie komt er het verste?……De eerste vlag werd gesignaleerd op hole 16. Op de green van 16, 17 en 18 stonden ook de nodige. Heel mooi gezicht al die vlaggetjes op bij elkaar. Ook op de green van 18 stonden vlaggetjes. Goed teken, alle echtparen hebben afgelopen zondag goed gespeeld. Rond hun handicap of beter. Top! Goed gespeeld allemaal. Het laatste vlaggetje stond op de fairway van hole 1. Zij zijn gekomen tot de 19e hole.

Dit waren Erna en Rob Landkroon, gefeliciteerd met de eerste prijs. Mooie prestatie! De 2e plaats was voor Ita Peters en Berend Kreijkes en de 3e plaats voor Päivi en Erik Schott. Zij uiteraard ook van harte gefeliciteerd met deze mooie prestatie.

De neary bij de dames was voor Päivi Schott en bij de heren voor Erwin Seinen.

Het was dus al met al een mooie en geslaagde dag!