Verslag IJsemmer 3

De eerste zondag na een lange winterslaap: de laatste wedstrijd was de Harm ter Horst wedstrijd op 11 november.

2024 begon nat, zodanig zelfs dat de baan, net als de banen om ons heen,  uiteindelijk dicht ging. Zelfs de drivingrange raakte buiten gebruik.

Ondertussen hebben de greenkeepers niet stil gezeten. Afgezien van het opruimen van de stormschade, is er ook driftig  gekapt rond de green van hole 11 en her en der een solitair in de baan. Alles om de greens meer wind en dus meer lucht te geven.

Tot een 3-stokkenwedstrijd was besloten omdat het een ultieme “pretwedstrijd” is en iedereen mag meedoen. Of ik zelf deze wedstrijdvorm zo leuk vind is de vraag. Bij iedere slag met mijn driver, ijzer 5 of putter dacht ik “had ik maar een andere club”. Daarnaast hebben velen van ons het ook nog laten liggen op de (winter)greens. Een pretwedstrijd dus en het was gezellig –  zeker na afloop in de tent met de borrelhappen van onze nieuwe catering.

Er zijn altijd eervolle winnaars die met een prachtige score binnenkomen. Ze zeggen wel eens dat  dik, dun, lang of kort het ideale lichaam is om te golfen en vandaag was het “zeer lang” en mannelijk.

1. Peter Koetsier hcp 38.1 netto 27
  2. Martin Nijmeijer hcp 34.0 netto 31
  3. Arjan Haverman hcp 12.9 netto 34.

8 van de 20 deelnemers speelden onder de hcp. Op hole 10 maakte Bernard Rolloos een eagle en 7 anderen maakten hier een birdie.

Wij hebben goede hoop dat de ijsemmers in februari allemaal doorgaan maar de wedstrijdvorm en het aantal te spelen holes zijn afhankelijk van de toestand van de baan.