Home Blog

Wedstrijdverslag KingsCup en KingsBowl 2024

Deze wedstrijd is de eerste qualifying strokeplay/stableford wedstrijd van het seizoen. Er mocht niet geplaatst worden en de uitslag telt mee voor de golfer/ster van het jaar competitie en de Golf Challenge.

Onder wat frisse omstandigheden, maar met een zonnetje, gingen de deelnemers van start. In loop van de middag ging de wind liggen en werd steeds aangenamer. Zelfs zo aangenaam dat we na de wedstrijd samen op het terras konden nagenieten van een mooie wedstrijddag.

De deelnemers gaven de wedstrijd een oranje tintje: truien, petten, haaraccessoires, vlaggetjes etc. In beide categorieën deden samen 31 deelnemers mee. De KingsCup startte van 1 en de KingsBowl van 10.

De winnaars van de KingsCup zijn

1. Arjan Wassink, netto 68
  2. Rinus van Zanten, netto 68
  3. Arjan Haveman, netto 72

De winnaars van de KingsBowl zijn

1. Meta Feith, 47 stablefordpunten
  2. Martin Nijmeijer, 42 stablefordpunten
  3. Arsenin Rodriguez, 35 stablefordpunten

De volledige uitslag vindt u uiteraard in E-Golf4U. Op 4 mei staan Maandbekers op de het programma en wij hopen uiteraard dat jullie in grote getallen meedoet.

VRS bijeenkomsten goed bezocht!

De drie bijeenkomsten over het driving range virtual reality systeem (VRS) waren heel goed bezocht door zo’n 150 belangstellende leden,

De leden stelden goede opbouwende vragen en toonden bijna unaniem bijval voor zo’n driving range VRS.

Klik hier voor de presentatie van de bijeenkomsten.

Ballenwassers en kranen blijven droog!!

Tot nader bericht ivm de mogelijkheid van late nachtvorst, blijven de kranen en ballenwassers voorlopig nog afgesloten en droog.

MDS 2024 indeling bekend!!

Indeling MDS 2024 bekend!

De indeling voor Matchplay During the Season 2024 is bekend! Dank jullie wel voor alle aanmeldingen en wij wensen heel veel plezier met elkaar en maak er met zijn allen een mooie en spannende strijd van! Vergeten jullie niet na elke MDS wedstrijd de uitslag te noteren op de lijsten beneden onder aan de trap richting de kleedkamers.

Hieronder de indelingen:

Klik hier voor verdere informatie (reglement e.d.) op deze site.

Speelschema:

• De 1e ronde sluit op zondag 12 mei.
  • De 2e ronde sluit op zondag 23 juni.
  • De 3e ronde sluit op zondag 4 augustus.
  • De 4e ronde (¼ finale) sluit op zondag 15 september.
  • De 5e ronde (½ finale) sluit op zondag 6 oktober.
  • De finale dient gespeeld te worden voor of op 3 november.
Mocht door overmacht een partij niet binnen de gestelde termijn kunnen worden gespeeld, dan dienen de spelers zo snel mogelijk contact op te nemen met de wedstrijdleiding (Heidi Dekker of Anno Hart). De wedstrijdleiding moet op de hoogte zijn van een eventueel uitstel en toestemming geven. Er zal nooit meer dan 2 weken respijt worden gegeven. Gebeurt dat niet dan worden beide partijen uitgesloten van de volgende ronde en heeft de volgende tegenstander een walk-over.

De baan is in deze periode nog erg kwetsbaar!!!

“Aandacht voor de baan is in deze periode extra nodig!!!”

Afrekenen bij het secretariaat of in de serviceshop: pin only

Cashless betalen vanaf 1 maart 2024
Nadat bij de ballenautomaat betalen met je smartphone of pinpas de standaard is geworden volgt nu ook het secretariaat en de serviceshop.
Cashless betalen is betalen zonder contant geld. Cashless betalen zorgt er derhalve voor dat er geen contant geld meer in huis is en dat heeft voordelen.
Misschien is wel het belangrijkste voordeel dat de kans op diefstal meteen een stuk kleiner is geworden. Dat is goed voor de club, maar ook goed voor het personeel. Het tellen van geld en het transport van geld naar de bank is altijd weer een risicomomentje. Dat zijn momenten waarop je je behoorlijk ongemakkelijk kunt voelen. Bovendien bevindt de bank zich niet naast de deur, waardoor kostbare tijd en dus geld bij het storten van geld verloren gaat.
Ook het risico op kasverschillen en fouten wordt door het niet meer accepteren van contant geld aanzienlijk verkleind. Geen kleine foutjes meer in geld teruggeven en bij het terugtellen van bedragen.
Nu tijdens de verbouwing ook nog eens de kluis verwijderd is uit het clubgebouw was het besluit om met ingang van 1 maart geen contant geld meer toe te staan als betaalmiddel snel genomen.

Bij het afrekenen van een greenfee of een doosje ballen zal u voortaan gevraagd worden te betalen met uw pinpas of smartphone.

Gerrit Westenberg, penningmeester

Voortgang verbouwing 15 februari 2024

Vandaag 15 februari 2024 heeft de oplevering van de verbouwing plaatsgevonden.

De komende dagen gaan de nieuwe uitbaters van de horeca, Dennis en Sander alles inrichten en testen en zij hopen in de loop van volgende week de eerste gasten te ontvangen. Bijgevoegd zijn een aantal foto’s van het nieuwe interieur. Er worden nog een aantal zaken geleverd, die nu door allerlei oorzaken nog niet geleverd konden worden. Dit zijn oa. een paar gordijnen, de glazen deur van de hal naar het clubgebouw en de tapinstallatie. Voor de officiële opening op 16 maart zullen deze echter wel geleverd zijn is de verwachting.

De nieuwe stamtafel.

De nieuwe ronde stamtafel

De  bar.

De nieuwe schuifpui en taatsdeur.

De vernieuwde eetzaal.

De nieuwe bestuurskamer.