Afrekenen bij het secretariaat of in de serviceshop: pin only

Cashless betalen vanaf 1 maart 2024
Nadat bij de ballenautomaat betalen met je smartphone of pinpas de standaard is geworden volgt nu ook het secretariaat en de serviceshop.
Cashless betalen is betalen zonder contant geld. Cashless betalen zorgt er derhalve voor dat er geen contant geld meer in huis is en dat heeft voordelen.
Misschien is wel het belangrijkste voordeel dat de kans op diefstal meteen een stuk kleiner is geworden. Dat is goed voor de club, maar ook goed voor het personeel. Het tellen van geld en het transport van geld naar de bank is altijd weer een risicomomentje. Dat zijn momenten waarop je je behoorlijk ongemakkelijk kunt voelen. Bovendien bevindt de bank zich niet naast de deur, waardoor kostbare tijd en dus geld bij het storten van geld verloren gaat.
Ook het risico op kasverschillen en fouten wordt door het niet meer accepteren van contant geld aanzienlijk verkleind. Geen kleine foutjes meer in geld teruggeven en bij het terugtellen van bedragen.
Nu tijdens de verbouwing ook nog eens de kluis verwijderd is uit het clubgebouw was het besluit om met ingang van 1 maart geen contant geld meer toe te staan als betaalmiddel snel genomen.

Bij het afrekenen van een greenfee of een doosje ballen zal u voortaan gevraagd worden te betalen met uw pinpas of smartphone.

Gerrit Westenberg, penningmeester